Poznański Tydzień Mody

Jesienna edycja Poznańskiego Tygodnia Mody była wydarzeniem , które zgromadziło 400 wystawców z 21 państw – w tym 260 krajowych. Uczestniczyła w nim prawie co czwarta firma działająca na polskim rynku odzieżowym. Największym i najbardziej prestiżowym targom mody w Polsce patronował minister gospodarki Jacek Piechota.

Informacje w skrócie…

Jesienna edycja Poznańskiego Tygodnia Mody stworzyła szerokie forum biznesu, na którym zaprezentowane zostały propozycje „świata mody”. Odbyły się liczne pokazy handlowe, konkursy i seminaria. W ofercie wystawców znajdowały się kolekcje odzieży, bielizny, wyrobów pończoszniczych, obuwia i galanterii skórzanej. Ponadto zaprezentowano tkaniny, dzianiny oraz akcesoria obuwnicze i skóry. Z ofertą wystawców zapoznało się blisko 11.000 zwiedzających. W Centrum Prasowym akredytowało się 238 dziennikarzy. Przyznano dziewięć Złotych Medali MTP i nagrodzono sześć najlepszych stoisk.

Oferta wystawców – pokazy handlowe

Firma Leder przedstawiła nową kolekcję kożuchów syntetycznych w kilkudziesięciu modelach i kilkunastu kolorach. Dominujące kolory to: beże, camele, rudości, zielenie i odcienie nasyconego wina, oddające w pełni trendy współczesnej mody godzące tkaninę z formą ubrania.

W pokazie firmy Polger TZ Zdzisław Tromczyński obejrzeliśmy kożuchy damskie i męskie w różnych kolorach i różnych fasonach.

Kolekcja wiosenna firmy MARWEL nawiązywała do klasycznego zestawienia czerni i bieli, akceptowanego przez eleganckie kobiety w każdym przedziale wieku. Łączyła w sobie elementy mirażu swobody i nietuzinkowości pomysłów w połączeniu z niecodziennym wzornictwem.
Firma Finn Karelia przedstawiła świeżą, trójkolorową kombinację ciepłego piasku, odcieni morelowego oraz chłodnej mięty w połączeniu z modnym wzornictwem. Obecne w kolekcji kolory takie jak granatowy, czerwony i biały odzyskały dawny urok, zwłaszcza w połączeniu z beżem.

Ponadto swoje oferty zaprezentowały takie firmy jak: Marco, GAJ Alicja i Stanisław Import-Export, Zakład Produkcji Odzieży Eldorado, Mabo, Horsan, Jersa, Textiltech, Charisama, Cholewiński Zakład Produkcyjno- Handlowo-Usługowy, Carina Studio Mody, Elżbieta Leszczyńska Przedsiębiorstwo Produkcyjno Handlowe oraz Lyra Leather Shoes & Leather Garments z Pakistanu.

Już od pierwszego dnia,
przemysł skórzano-obuwniczy zaprezentował styl i szyk.

modaPierwszego dnia targów królowały kolorowe, doskonałe skóry w modnych krojach w autorskiej kolekcji Grażyny Hase wykonanej dla firmy Leder. Wydarzenie to, odbyło się w aurze inspirowanej Unią Europejską. Wyrafinowany styl i wdzięk oraz materiały najwyższej jakości, tak można opisać prezentowane wzory. Modelki prezentowały futra, kurtki, spodnie, czapki, garsonki ze skóry. Oczywiście nie zabrakło pasków, rękawiczek i obuwia.

Ponadto odbył się świetnie przygotowany pokaz Jerzego Antkowiaka dla firmy Kurów 1 S.A. Wzory i projekty zostały w doskonały sposób przeniesione na bardzo wymagającą materię, jaką jest skóra. Podczas sobotniej Gali Mody i Urody modelki w pokazach mody prezentowały obuwie Gino Rossi.

Atrakcyjność Poznańskiego Tygodnia Mody oraz doskonałe warunki wystawiennicze doceniły stowarzyszenia z Włoch i Hiszpanii wyrażając chęć zorganizowania wystąpień grupowych dla stowarzyszonych w nich firm podczas nadchodzącej wiosennej edycji targów.

Jesienne Show

W drugim dniu targów w sali World Trade Center Poznań podczas pokazu Jesienna Gala Mody Polskiej zostały zaprezentowane kolekcje firm doskonale odzwierciedlających światowe trendy. Modelki i modele z agencji HOOK podczas wieczornego show zaprezentowali wyjątkowo barwne, najnowsze propozycje firm nieustannie poszukujących nowych doznań estetycznych. Odzieżowe Pole, Pawo, Caterina Collection, Apart, Greg Ox Morka, Gorsenia oraz Vision Express zyskały duże uznanie zebranej publiczności. Patronat medialny sprawowali: Gentelman, Moda.com.pl, Gazeta Poznańska, Cała Ty, portal internetowy: Poznań Nasze Miasto oraz Wielkopolska Telewizja Kablowa.

Intymna komoda…

W trakcie odbywającego się równolegle Forum Mody Intymnej zwiedzający zapoznali się z najnowszymi trendami, które zaczną obowiązywać w nadchodzącym sezonie w branży bieliźniarskiej.

Medaliści

Podczas targów poznaliśmy laureatów konkursu o Złoty Medal MTP.
Dwudziesty drugi raz rozstrzygnięty został konkurs o „Srebrną Pętelkę” dla młodych krawców i projektantów. Tegorocznym laureatem została Olga Bittner z Akademii Sztuk Wizualnych w Poznaniu, wyróżnienie otrzymała Katarzyna Rajczewska. Złotą Pętelkę jury przyznało Hexeline, Vistuli i Warmii oraz Programowi Drugiemu TVP.

Wymiar edukacyjny targów

Seminaria będące ważnym elementem programu zostały przygotowane z myślą o obecnych na targach fachowcach branży włókienniczej, skórzanej i obuwniczej. Odbyły się spotkania o tematyce takiej, jak zarządzanie marką w polskim przemyśle obuwniczym, szanse i zagrożenia dla rozwoju przemysłu obuwniczego i skórzanego w Polsce na tle tego sektora w Unii Europejskiej, aktualne problemy dotyczące produkcji i jakości wyrobów włókienniczych, skórzanych i obuwniczych.

Ciekawie i modnie

Duże zainteresowanie wzbudziło wspólne wystąpienie Polskiej Izby Garbarzy, Przetwórców Skóry i Handlu. Politechnika Radomska oraz 16 firm m.in. z Radomia, Łodzi, Słupska, Bielska-Białej, Nowego Targu prezentowało interesującą ofertę skór i wyrobów skórzanych. Bardzo wysokie oceny zwiedzających otrzymała oferta atrakcyjnej galanterii hiszpańskiej prezentowanej na targach.

Wystawcy o Poznańskim Tygodniu Mody

Firmy odpowiadały zgodnie, iż ich główną korzyścią udziału w Poznańskim Tygodniu Mody są nowe kontakty z handlowcami, oceniane na około 20 %. Natomiast 80% stanowią spotkania z regularnie współpracującymi klientami.

Firma z branży skórzano-obuwniczej udzielając wypowiedzi dla redakcji czasopisma branżowego, po drugim dniu Poznańskiego Tygodnia Mody podkreślała:
„… Każdorazowo po zakończeniu targów w Poznaniu przybywa nam kontrahentów. W tym roku odnotowaliśmy zainteresowanie naszą ofertą 12 firm z terenu Rosji. Tam rynek jest bardzo chłonny, dlatego też wiążemy duże nadzieje z planami ekspansji na wschód. Targi dla nas są niezbędnym narzędziem marketingowym, które wykorzystujemy do promocji i tworzenia pozytywnego wizerunku naszej firmy.”

Handlowa Sobota cieszyła się dużym zainteresowaniem zwiedzających

Ostatni dzień trwania targów był doskonałą okazją do zakupów przez zwiedzających. Aby ułatwić klientom zakupy stoiska wystawców udostępniających produkty do sprzedaży były specjalnie oznaczone.

W Poznaniu o Unii Europejskiej

Zaprezentowano wystawę „Przez Poznań do poznania Unii Europejskiej”. Zwiedzający zapoznali się polityką oraz założeniami, strukturą, funkcjonowaniem i planami rozszerzenia a nawet z historią integracji europejskiej Unii Europejskiej. Wystawa zwracała uwagę na zagadnienia związane ze wstąpieniem Polski do Unii, dotychczasową drogę oraz potencjał nowych kandydatów.

Zobacz też: Targi glazury i mozaiki…