Opinie wystawców na PTM

Poznański Tydzień Mody jest jedyną imprezą tego typu w Polsce. Stwarza możliwość kontaktu bezpośredniego, którego nie zastąpi nawet najnowocześniejsza technologia. Podczas ostatniej edycji targów stoisko Moda.com.pl odwiedziło kilkaset osób. Każdy kontakt osobisty, face-to-face jest dla nas bardzo ważny. A nierzadko – owocny. Poznański Tydzień Mody wciąż jest świętem – nie tak spektakularnym jak niegdyś, ale przecież ma szansę takim się stać. Będzie to możliwe tylko wtedy, gdy firmy z asekuracyjnej pozycji „obserwatorów” przejdą na bardziej aktywną – uczestników. Uważam, że warto.

Małgorzata Szwed-Kasperek
redaktor naczelny kwartalnika i portalu
Moda.com.pl

W roku 1990 Spółdzielnia po raz pierwszy uczestniczyła w imprezie targowej „Targi Krajowe Jesień 1990”.
Działalność produkcyjną rozpoczęliśmy od odzieży roboczej, ochronnej oraz wyrobów dla dzieci. Obecnie jesteśmy uznanym producentem odzieży damskiej. Nasze wyroby zostały nagrodzone wieloma prestiżowymi wyróżnieniami, m.in. czterema Złotymi Medalami Międzynarodowych Targów Poznańskich.
Do tej pory uczestniczyliśmy we wszystkich edycjach Poznańskiego Tygodnia Mody. Jest to impreza, która pozwala na osobisty kontakt z naszymi stałymi i potencjalnymi kontrahentami. Poznański Tydzień Mody to nie tylko impreza prestiżowa ale taka, w której po prostu musimy brać udział.

mgr inż. Hanna Mińska
Z-ca Prezesa
ds. Usług i Produkcji
USI Spółdzielnia Wielobranżowa

„…Ta edycja targów zaskoczyła mnie bardzo pozytywnie. Podczas ostatniej, wiosennej imprezy, zainteresowanie było bardzo niewielkie, natomiast tym razem spotkała nas miła niespodzianka. Co prawda hala 8 jest rzadziej odwiedzana niż hala z odzieżą, ale targi już zapowiadają zmiany na rok 2003, które z pewnością zmobilizują odwiedzających do wizyty właśnie tutaj. Jesteśmy wierni targom poznańskim, tym bardziej, że właściwie trudno mówić o konkurencji. Impreza organizowana przez Polską Izbę Przemysłu Skórzanego w Łodzi jest co najmniej dziwna, hermetyczna i spóźniona. Zaczęła się już w nie do końca uczciwy sposób, kiedy to jej organizator podawał wielokrotnie, również w prasie branżowej, że ceny powierzchni wystawienniczej są niższe od cen w Poznaniu. Nie było to prawdą, biorąc pod uwagę, że targi poznańskie już od dawna stosowały praktycznie dla wszystkich wysokie rabaty.”

producent obuwia
Dariusz Żabiński
Wortmann Polska
(z wypowiedzi dla magazynu i portalu moda.com.pl)

Nasz udział na Poznańskim Tygodniu Mody uważamy, za jedno z ważniejszych wydarzeń promocyjnych. Wciąż poszukujemy alternatywnych możliwości poszerzenia kręgu odbiorców. Każdorazowo po zakończeniu targów przybywa nam kontrahentów. W tym roku odnotowaliśmy zainteresowanie naszą ofertą 12 firm z terenu Rosji. Tam rynek jest bardzo chłonny dlatego też wiążemy duże nadzieje z planami ekspansji na wschód. Targi dla nas są niezbędnym narzędziem marketingowym, które wykorzystujemy do promocji i tworzenia pozytywnego wizerunku naszej firmy.

Jerzy Borowicz
Prezes
Borpelle

Planując swój udział w Poznańskim Tygodniu Mody zakładaliśmy osiągnięcie konkretnych celów marketingowych. Tegoroczne targi w Poznaniu są jedynymi, z branży tekstylnej, na których się wystawiamy. Zawiesiliśmy nasz udział w pomniejszych imprezach z powodu zbyt wysokich kosztów do uzyskanych efektów promocyjnych. Przedsiębiorstwo decydując się na wydatki, chce je ponosić, ale w dobrym miejscu. Niewątpliwie takim miejscem są Międzynarodowe Targi Poznańskie. Jesteśmy stałym uczestnikiem Poznańskiego Tygodnia Mody i chcielibyśmy takim pozostać. Niewiadomą jest tutaj obecna sytuacja gospodarcza. Recesja dotyka wiele przedsiębiorstw, my także mamy do rozwiązania kilka problemów. Ciągłe poszukiwanie oszczędności, obcinanie kosztów, także w marketingu i reklamie, stawia pod znakiem zapytania perspektywę udziału w Poznańskim Tygodniu Mody. Rozważaliśmy stworzenie alternatywnych dla targów spotkań promocyjnych, które byłyby organizowane w siedzibie firmy w Częstochowie. Jednakże zabrakłoby kontaktu z branżą w szerokiej skali. Mam nadzieję, że uda nam się pozostać w gronie wystawców.
Większość odwiedzających nasze stoisko są to regularnie współpracujący z nami klienci. Oczywiście pozyskujemy też nowych perspektywicznie dobrych kontrahentów; szacujemy, że jest to 20 proc. ogółu odwiedzających nasze stoisko. Targi są imprezą, na której trzeba być aby przede wszystkim zaprezentować przedsiębiorstwo, spotkać się ze swoimi kontrahentami, pozyskać nowych klientów oraz podpatrzyć konkurencję. Najważniejsza jest jednak prezentacja oferty handlowej i konfrontacja z konkurencją. Nasze przedsiębiorstwo prezentuje nowe, wyjątkowe tkaniny. Poznański Tydzień Mody z pewnością jest imprezą, na której warto być gdyż jest to przegląd większości przedsiębiorstw branży przemysłu lekkiego. Ponadto targi są skutecznym narzędziem marketingowym.

Jarosław Ścigała
Polontex SA

Zdecydowanie targi są ważnym instrumentem marketingowym. Nasz udział w Poznańskim Tygodniu Mody oceniamy pozytywnie. Prezentowana przez nas kolekcja jesienna została wysoko oceniona przez zwiedzających. Dużym zainteresowaniem cieszyła się oferta tkanin koszulowych a nasze stoisko było często odwiedzane. Wśród zwiedzających największą grupę, około 80 procent, stanowią kontrahenci, z którymi już współpracujemy, natomiast 20 procent to nowi, potencjalni klienci. Zdecydowanie Poznański Tydzień Mody jest wydarzeniem umożliwiającym poznanie branży, konkurencyjnych ofert, klientów oraz zaprezentowanie własnej oferty.

Dorota Walczak
Specjalista d/s Exportu
Andropol SA Andrychowskie Zakłady Przemysłu Bawełnianego

Więcej opinii o Poznańskim Tygodniu Mody znajdą Państwo na stronach portalu Moda.com.pl